14 mei 2019. Naar Boo. 32 km

14 mei 2019 - Boo de Piélagos, Spanje

In de titel staat wel 32 km maar in werkelijkheid zijn het er maar 28 km want we hebben 4 km met het veerpontje gevaren. Maar daarover dadelijk meer. Het weer: het wordt saai want de zon schijnt hier iedere dag en het waait lekker fris; ideaal wandelweer. Bijzonderheden deze reis: eigenlijk was deze reis nest wel interessant. Vanmorgen om 7:30 uur  stonden we al buiten want in het hotel was niks te bikken. Dus naar het dorp gemarcheerd waar we gisteren in de bar uitstekend gegeten hadden en die was dus ook gesloten. De plaatselijke bakker was eveneens gesloten dus wij gingen zonder koffie en met lege maag op stap. Een stukje weg, een stukje berg op en berg af en toen stonden we alweer  op een strand. Een half uurtje lopen langs de waterkant en toen we het strand verlieten kwamen we bij een prachtig terras. Volgens Hay het walhalla. Daar hebben onze gaffel flink volgeduwd met koffie en broodjes en we liepen daarna door naar de aanlegsteiger. Want vandaaruit vertrok de boot naar de overkant: Santander.  Tot zover was de tocht lekker rustig. Mooie natuur, steile kliffen (zie foto’s) en rustige wandelwegen. En tenslotte nog het bootje naar de overkant. Daar werden we ondergedompeld in een lawaai van mensen, auto’s en ander stadsgewoel. Gelukkig  waren we binnen 1 1/2 uur uit de stad gelopen en liepen we over veldweggetjes verder naar onze eindbestemming. Onderweg kwamen we weer wat bekenden tegen en toen we vanavond in deze auberge aankwamen zagen we nog meer bekenden. Één grote reünie. Nu zijn we met deze auberge wel met de neus in de boter gevallen: hier krijgen we dadelijk om 19:30 uur te eten voor 10 piek en morgen een ontbijt. Eten, slapen en ontbijten voor € 24 per persoon.  Verdere bijzonderheden: een hagedis midden op de weg zonder staart en normaal is dat geen probleem maar de kop zag er ook niet zo best uit dus de hagedis had het loodje gelegd. Zie de foto. Morgen moeten we een spoorbrug oversteken waarvan men zegt dat dat niet mag maar onze mede pelgrim uit Ierland gaat het wagen.  Hay denkt dat het beter is om de trein te pakken over dat stukje brug. Of 7 km omlopen. Morgen laat ik wel weten wat het is geworden.

1. Truus:
    14 mei 2019
    Wat is het toch mooi in Spanje en billig. Wandel ze morgen weer, Leuke verhalen en volgens mij houden jullie geld over. groet Truus
  2. Anita:
    14 mei 2019
    Prachtige foto.s. wat een mpoie omgeving. Wandel ze. Grz ook van jacqueline.
  3. Ria en Frans:
    14 mei 2019
    Ik zie geen hagedis en ik heb vandaag nog geen alcohol gedronken...….Rara! Volgens mij hebben jullie weinig pieken nodig voor kost en inwoning. Misschien een reden om straks nog een verlaat verjaardagsfeest te geven aan je familie?! Geniet nog van het weer en de wandeltochten.

Groetjes, Frans.
  4. Letty Sonnemans:
    15 mei 2019
    Hele mooie omgeving en foto’s. Grappig om te zien dat jullie in korte broek lopen, wij hadden gisteren de winterjas aan. Vandaag gelukkig weer een stuk beter.
    Wandel ze nog.

Groetjes Letty & Ton