16 mei 2019. Naar San Vicente. 29 km

16 mei 2019 - San Vicente de la Barquera, Spanje

Het weer is omgeslagen: de hele dag is het bewolkt en dreigt er regen. Gelukkig bleef het droog tot het laatste kwartier dat we binnen liepen in San Vicente. Volgens onze gegevens was daar een hostel en dat zochten we dan ook op. Helaas geen hostel meer; het was een school  geworden en daar konden wij niet slapen. Maar geen nood. Booking.com bood uitkomst: in het centrum was een hotel en daar liepen wij vervolgens naar toe. Nergens te vinden dat hotel. Het zou op nummer vijf moeten liggen maar er was alleen maar nummer vier en zes. Teneinde raad in een lunchroom naar binnen geschoven om te vragen waar dat hotel dan wel niet was.  Laat dat nu net de plaats zijn waar we konden in checken!! Hoeveel geluk kun je hebben? Voor € 35 kregen we een prima kamer met twee bedden en een schone mooie douche. Nou hebben we in Spanje al heel wat douches gezien en er is er nog geen één bij waar niets aan mankeert. Uit die van gisteren kwam nagenoeg geen water, die vandaag zat de douchekophouder zo los dat hij alle kanten op zwengelde, bij de meesten is de douchekophouder afgebroken en nog meer van zulke gekke dingen. Maar goed het water was heet en we konden ons douchen en dat is het belangrijkste.  Vanaf onze aankomst in deze plaats heeft het continu geregend en het ziet er naar uit dat het morgen ook de hele dag zal gaan regenen. Dus we maken onze borst maar alvast nat.   Verdere bijzonderheden tijdens deze etappe: geen.