3 mei 2022. Van Abadin naar Vilalba. 21 km.

3 mei 2022 - Vilalba, Spanje

Toen we gisteren in de Spar stonden om ingrediënten voor de spaghetti te halen, ontstond daar een aardige discussie over het gehakt. De juffrouw van het vlees, tevens vakkenvuller en cassiere, sprak geen meter Engels en zoals bekend wij 0,0 Spaans. Via de vertaal machine hadden we 400 g gehakt besteld (400 gr de carne picada) maar toen kwam er een vraag terug van de juffrouw. Maar we snapten er niks van. Nog een keer werd de vraag gesteld en we keken elkaar elkaar glazig aan maar nog steeds geen idee waar het over ging. Plotseling zei de juf vrouw: boeoe en mehe. Wij deinsden even terug en dachten wat heeft die nu? En toen keken we elkaar aan en snaptende vraag. Wij zeiden terug allebei tegelijk boeoe. Met andere woorden wij wilden rundergehakt. En dat kregen we ook. Heerlijke spaghetti gegeten.
Je begint langzaam te merken dat het drukker wordt op de camino. We zien steeds meer mensen die we nog nooit eerder gezien hebben en in de overnachtingsplaatsen wordt het ook wat drukker. Zo zijn we onderweg twee broers uit Zwitserland tegengekomen, 72 en 74 jaar oud, en die hadden de grootste lol. Zie de foto. De dames uit Argentinië zijn we kwijt geraakt maar nu loopt er een leuke meid mee uit Denemarken. Vanavond hebben een lekkere kebabtent gevonden en samen met een echtpaar uit Schijndel zijn we samen uit gaan eten: frietjes, salade, kebab en twee flessen wijn en dat alles voor € 10 per persoon. Geen Haute Cuisine maar beter dan dat Spaanse eten. Morgen hebben een tocht van 30 km voor de boeg dus we hebben de buik goed vol, en we gaan op tijd slapen. Het weer vandaag: droog een beetje wind en koud. Maar de verwachtingen naar het weekend zien er beter uit. Zelfs 27° in Santiago. We zijn Santiago tot op 120 km genaderd. Het einde is in zicht.😢

1. Truus:
    3 mei 2022
    Loek, Translate aanzetten jij Nederlands-Spaans en Hay Spaans Nederlands, gesprek aan en zo kun je goed in het Spaans communiceren. Maar met boe en me kan het ook, haha. Verder veel wandelplezier en op naar Santiago.
  2. Riny:
    3 mei 2022
    Nog even volhouden mannen. Santiago is in zicht.
  3. Ria en Frans:
    3 mei 2022
    Prima met die koe. Een kennis van ons wilde ooit varkensvlees kopen in Frankrijk. Hij kende geen woord Frans. Toch kreeg hij wat hij wilde: Bij de slager sloeg hij met één hand op zijn achterwerk en zei luidkeels knorrr..., knorrr...,knorrr... . Met een beetje fantasie is veel te bereiken. Veel uithoudingsvermogen alvast toegewenst voor de tocht van woensdag.
    Ria en Frans.
  4. Letty Sonnemans:
    4 mei 2022
    Jammer dat het einde zo langzamerhand in zicht komt. Niet alleen voor jullie, maar ook voor ons als lezers. We genieten van jullie verhalen, foto's en belevenissen.
    Geniet extra van die laatste kilometers.
    Groetjes, Letty
  5. Winand Vermazeren:
    4 mei 2022
    Goed bezig, zo te zien nog goed op schema dus.
    Geniet en wandel ze.
    Gr. Anita en Winand
  6. Wiel Derikx:
    4 mei 2022
    Sjiek, met boeoe en meh komt de communicatie in Europa wel op gang ;-)
    Mooie verhalen; blijf vooral doorgaan met genieten.

Groeten
    Ria en Wiel