20 april 2022 De reisdag

20 april 2022 - Ribadesella, Spanje

Zoals gezegd zijn we vanmorgen om 6:00 uur vertrokken met de trein naar Eindhoven, Tilburg en Breda. Vandaar naar Antwerpen en toen naar Charleroi. Alles verliep voorspoedig en we kwamen dus ook op tijd aan op het vliegveld. Daar was het gezellig druk maar we hadden tijd genoeg om in te checken en het vliegtuig vertrok met een vertraging van 10 minuten. Geen probleem dus. Aangekomen in Santander hadden we nog 1 1/2 uur de tijd om de bus te nemen naar Lanes en daar hield onze reis op. De buschauffeur had wel gezegd dat er omstreeks zeven uur nog een bus vertrok naar Ribadesella maar die zagen we een minuut voor onze neus vertrekken. Dikke minpunten voor de busmaatschappij Alsa. Aangezien er geen bus meer ging die avond, hebben we maar een taxi besteld. De kosten voor die 30 km vielen nogal mee: 35 eurootjes. Al met al wel een voorspoedige reis. Het weer is hier niet al te best: 14°, dik bewolkt en af en toe een spatje regen. Vanavond lekker gegeten in een drukbezocht restaurant waar we met handen en voeten uit moest leggen wat we wilde eten want de juffrouw verstond geen meter Engels. En ons Spaans wat betreft eten was ook 0,0. Maar we hebben gekregen wat we wilden met behulp van een paar mensen die om ons heen zaten en wel wat Engels konden; dus onze buikjes zijn gevuld voor morgen. Nu lekker slapen en ergens een ontbijtje scoren morgen vroeg. We gaan opweg.

1. Dré en Truus:
    20 april 2022
    Wij wensen jullie veel wandelplezier met hopelijk mooi weer
  2. Elma en Lei:
    21 april 2022
    Gevulde buikjes zijn belangrijk. Vanaf morgen: wandel ze met hopelijk lekker weertje.
  3. Halferkamps:
    21 april 2022
    Hopelijk hebben jullie vandaag goed kunnen wandelen en waren de weergoden jullie gunstig gezind. Voor morgen natuurlijk veel wandelplezier toegewenst. Ria en Frans.
  4. Thea Rongen:
    22 april 2022