2018 dag 13 zondag 6 mei

6 mei 2018 - Rocamadour, Frankrijk

Toen ik gisteren onze gastheer uit zijn auto zag stappen met drie flessen limonade in zijn hand dacht ik al: dat is een feestvierder. Want wat bleek: die flessen limonade waren zelfgestookte zoete rode wijn en die smaakte naar port. Hij serveerde die als aperitief voor het eten.  Tijdens het eten was er genoeg rode wijn en na het eten kwam hij nog een keer aanzetten met een sterk alcoholische drank die ik niet nader kan omschrijven maar wel pittig was. Een klein glaasje was genoeg. Het werd een vrolijke boel met acht gasten om de tafel en we gingen wat later naar bed dan gewoonlijk.  Op twee gasten na, die de andere kant op zijn gelopen, kwamen we elkaar vandaag allemaal weer tegen onderweg en in Rocamadour. Rocamadour kun je een beetje vergelijken met Valkenburg behalve dat er veel meer trappen zijn omdat hoogteverschillen groter zijn. En het ligt in een fantastische omgeving. Zie ook de foto’s.  Het weer was vandaag eigenlijk te warm om te wandelen. Maar je moet toch gewoon door. Er dreigt nu onweer en ik hoop dat dat niet doorzet voor morgen. Want met regenweer en deze rotsachtige omgeving lopen lijkt mij niet zo prettig. Maar dat zien we morgen dan wel weer.  Nelly is weer veilig thuis aangekomen dus dat is ook een hele geruststelling. Morgen gaan we de etappes naar Cahors afleggen: drie stuks (in 3 dagen) en dan zijn we weer op de GR 65.

1. Elma en Lei:
    7 mei 2018
    Ziet er fantastisch uit. Jullie boffen maar!