2018 dag 14 maandag 7 mei

7 mei 2018 - Labastide-Murat, Frankrijk

Rocamadour hebben we vanmorgen om 7.30 uur verlaten. Geen enkele bakker te vinden dus we hebben het vandaag maar gedaan met oud stokbrood en nog een paar plakken kaas die we van gisteren over hadden. Het was een zware etappe vandaag; 28 °C en veel berg op en berg af; dus toen we een leuke bar vonden 6 km voor het einde hebben ons daar maar eens een uurtje neergezet.  Het laatste uurtje wandelen viel wel mee en we kwamen aan in dit mooie dorpje la Bastide . Om 16.00 uur hadden we ons al gedoucht en zaten we op het terras. De twee jongens waar ik al eerder over heb verteld kwamen om 17.00 uur pas  voorbij: zij hadden zich 10 km verlopen. Een echtpaar wat we enkele dagen geleden ook al ontmoet hadden kwam pas om 18.00 uur binnen,totaal uitgeput. Zij hadden vandaag 40 kilometer gelopen. Ook dus de weg kwijt geraakt. Nu blijkt het wel hoe belangrijk het is dat je een track op je telefoon hebt. Want wij zijn  de juiste route gelopen. Het probleem in deze omgeving is dat er enkele GR’s door elkaar lopen en dat je goed moet opletten welke je neemt. Dat hadden die anderen dus niet gedaan.  We konden vanavond pas laat eten en daarom komt dit verhaal wat aan de late kant. Inmiddels onweert het hier een stukje vandaan en ik hoop dat dat zich niet doorzet zodat we morgen weer een beetje van de zon mogen genieten. Maar het mag wel een beetje minder warm worden.

1. Winand Vermazeren:
    8 mei 2018
    Wat een avontuur, prachtig heren.
    Wederom veel succes en geniet ervan.
  2. Helma & Jaap:
    8 mei 2018
    Kiék maar oét beej al die schäöp! Kint Jaap euver meipraote. Vaerder moeëije foto"s! Vl wandelplezeer en haopelijk halt geej t druuëg!
  3. Martijn:
    8 mei 2018
    Mooie verhalen en foto's!! Hoe was jullie sunrise vanmorgen? haha :))) Groeten uit 4N130
  4. Truus:
    8 mei 2018
    moei waer moei landschap en moeie schäöp, heej is ut auk werm 28 graden, geneet van de volgende wandeling en de sigaar. groet Truus