28 april 2022. Van Luarca naar Navia . 20 km.

28 april 2022 - Navia, Spanje

Het is nu bijna vier uur in de middag en we zijn twee uur geleden aangekomen in het mooie kustplaatsje Navia. Hier zijn we weer terecht gekomen in een Albergue  met een hele vriendelijke eigenaar. Alles ziet er schoon en opgeruimd uit. Voor onze niet-reizigers even een korte toelichting wat een Albergue is: er staan in dit gebouw ongeveer 12 stapelbedden, er zijn twee douches en twee wc‘s. En dat is het dan. Momenteel zijn er maar drie gasten aanwezig. Bij de meeste van deze gelegenheden kun je ook een wasmachine en een droger gebruiken tegen een betaling van zes euro en daar hebben we nu dan ook driftig gebruik van gemaakt want we hadden nog wel wat te wassen. De matrassen van de bedden zijn overtrokken met een rubberachtige stof en je krijgt een hele dunne overtrekhoes voor de matras en het kussen. Die worden dan ‘s morgens weggegooid. Dus we moeten onze slaapzak gebruiken want dekens zijn er niet. Verder kun je in in Albergue niet ontbijten en er is vanavond ook niks te eten. Wel is er een keuken zodat het mogelijk is om zelf je eten klaar te maken. Maar dan moeten we boodschappen gaan doen. De eigenaar waarschuwde ons dat het maandag 1 mei is en dat de Spanjaarden dus een lang weekend voor de boeg hebben. Mogelijk dat er morgen dus al geen hotel meer te vinden is in de badplaatjes. Gelukkig heeft Hay nog een hotel kunnen vinden. Dus voor morgen zijn we weer gered. Het weer vandaag was perfect. In tegenstelling tot gisteren trok vanmiddag de lucht open en nu schijnt het zonnetje. Voor de rest van de week ziet het er ook goed uit.

1. Ria en Frans:
    28 april 2022
    Klinkt allemaal heel goed. Fijn, dat het weer goed is geworden en dat het voorlopig goed blijft. Gelukkig dat jullie nog geen mankementen hebben opgelopen (houden zo!)en geniet van de tocht op vrijdag. R&F.