4 mei 2022. Van Vilalba naar Parga. 27 km.

4 mei 2022 - Parga, Spanje

Vanmorgen zijn we uit onze overnachting vertrokken zonder te ontbijten want daar was niks te vangen. We stiefelden gelijk de hoek om naar de eerste beste bar en daar kregen we een prima ontbijt. Nadat we dat verorberd hadden gingen we op weg maar Baamonde. Een prachtige tocht. En in Baamonde aangekomen vonden we een leuk terras waar we lekker in de zon zaten en wat te drinken en eten kregen. Uiteraard tegen betaling maar de prijzen hier liggen op de helft van die bij ons. Even buiten Baamonde vonden we de paal die de 100 km aangaf naar Santiago. Een paar kilometer verderop stonden twee van die palen: een naar rechts en een naar links. Het verschil was een aantal kilometers en we hadden al lang eerder besloten om de kortste route te nemen om zodoende zover mogelijk weg te blijven van de Camino Frances. Deze is namelijk erg druk en daar wilden we niet in terecht komen. Je kunt dus zeggen dat we een afkorting hebben genomen maar voor straf heb ik in Baamonde wat extra meters gemaakt om een tabakswinkel te vinden. Want mijn sigaren begonnen langzaam op te raken. Dat is gelukt en met een goed gevulde sigarendoos zijn we verder getrokken. Nu zitten we in een prachtige Albergue (zie de foto) in Parga waar we ook kunnen eten en ontbijten. Wel nog regelen dat we een flink stokbrood mee kunnen nemen voor morgen. Voor ons liggen nu nog drie of vier etappes tot aan Santiago en wat het gaat worden bekijken we van dag tot dag. Of we na Santiago nog doorgaan naar Fisterra (nog 80 km) is nog niet zeker. Ligt aan de drukte in Santiago. We houden jullie op de hoogte. Het weer: uitstekend, lekker zonnetje, beetje wind en vanmiddag hebben we lekker buiten kunnen zitten op een aardig terras dat bij deze Albergue behoort. Zie de foto.

1. Ria en Frans:
    4 mei 2022
    Klinkt allemaal geweldig: goed eten goed drinken en goede sigaren. En dat alles voor een habbekrats! Voeg daarbij het gratis goede weer en je kunt zeggen: momenteel leven we in een paradijs. Het weer is hier ook fraai, maar de alcoholische dranken zijn (veel) te duur!
    Geniet van de tocht op donderdag!
    Groetjes, R.&F. .