30 april 2019 Saint Pied de Port

30 april 2019 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

We zijn aangekomen. En volgens planning. Maar dat het van een leien dakje ging: nee dus. Vanmorgen om 6:00 uur de trein naar Eindhoven gepakt en in Horst Hay opgepikt.  Tegen 6:45 uur waren we in Eindhoven waar we onze aansluiting naar Breda net voor ons  neus zagen weg rijden. Potverdorie. Lang leve de Nederlandse spoorwegen. Gelukkig stond er op het perron een spoorwegmedewerker die zei dat we snel onder het tunneltje door moesten naar het volgende spoor en daar konden we de stoptrein naar Breda pakken.  In Breda zouden we dan 2 minuten de tijd hebben om de sneltrein naar Antwerpen, Brussel en Charleroi te nemen.  Dus wij zaten met onze billen te knijpen of dat wel goed zou gaan. Gelukkig was die trein wel op tijd en konden we nog net de trein nemen naar onze eindbestemming. Toen we op  de luchthaven van Charleroi aankwamen dachten we, omdat we best wel wat later waren, nou dan lopen we gewoon door de controle heen. Mispoes een rij van 100 m voor de veiligheidscontrole. Dat gaan we nooit halen dachten we; maar gelukkig waren we precies om tijd  door de controle. Rennen naar de vertrekhal omdat de gate  over 1 minuut gesloten zou worden. Daar aangekomen stond er nog een rij van 200 personen. Dus zo’n haast had het ook niet allemaal. Het vliegtuig vertrok desondanks precies op tijd: om 11:45 uur maar na 5 minuten keerde het weer terug met een technische storing. En die duurde een kwartier, die duurde twee kwartier, en die duurde drie kwartier. Eindelijk stegen we op. Ik dacht nog: die trein in Biaritz gaan we nooit meer halen. Maar de piloot gaf een dotje extra gas en een half uur te laat kwamen we in Biaritz aan. Daar de taxi genomen naar het treinstation en gelukkig stond daar de trein nog op ons te wachten. Al met al toch nog op tijd en in een stralend zonnetje kwamen we aan in onze eindbestemming. Daar een paar pilsjes gedronken en lekker gegeten.  Nu is het tijd om naar bed te gaan. Want morgen moeten we al om 6:30 uur  aan het ontbijt zitten want om 7:00 uur knikkeren ze er ons uit. Fijne zaak is dat. Morgen staat een wandeling van 22 km op het programma.  En overmorgen gaat het regenen.