4 mei 2019. Naar San Sebastián 26km

4 mei 2019 - San Sebastián, Spanje

Zo de eerste etappe in Spanje zit erop. En Ton Sonnemans is vandaag jarig en niet op 1 mei. En het weer was fantastisch vandaag. Wederom een driewerf hoera. Vanmorgen vertrokken we op een hoogte van 0 m want we zaten nagenoeg aan de zee. Algauw hadden we een hoogte van  170 m bereikt en daar kregen we een splitsing: één route ging nog eens extra 370 m omhoog zodat we op 540 m uitkwamen en de andere route ging maar 100 m omhoog. Uiteraard kozen we voor de hoogste route. Maar dat hebben we geweten het was klimmen  en klimmen en klimmen. Maar de beloning was er wel naar: geweldige uitzichten op de zee rechts en op links het land.  Zie ook de foto’s. Gisteren hebben we al geprobeerd om ergens onderdak te vinden maar niemand nam de telefoon op. Zodoende zijn we maar gaan lopen en hebben onderweg nog een paar keer gebeld maar  we konden geen onderdak vinden. Nou dan lopen we toch gewoon naar die en die hostel toe en we zien dan wel wat er gebeurt. Toch is dat geen prettig gevoel. Maar gelukkig waren wij redelijk vroeg in San Sebastian en in het hostel was nog plaats genoeg. Momenteel zit het vol.  San Sebastian is een schitterende stad waar de oude rijkdom vanaf straalt. Gelegen aan de zee met brede stranden maar het weer was er niet helemaal weg om op het strand te gaan liggen.  Vanavond regende het zelfs een beetje maar voor morgen ziet het er weer goed uit. De eerste blaar heeft zich gemanifesteerd: op mijn dikke teen zit een klein blaartje. Niks om je zorgen over te maken want het zit aan de zijkant en daar loop je niet op. Morgen is het een “rustdag” want we hoeven maar 22 km te lopen . Daarover morgen meer.