6 mei 2019. Naar Deba en verder. 26km.

6 mei 2019 - Ondarroa, Spanje

Vanmorgen afgerekend in het hotel in Zarautz: € 50 voor een tweepersoonskamer en een ontbijt waar je u tegen zegt.  Eindelijk kaas en ham bij het ontbijt. Uiteraard hebben het buffet duchtig geplunderd voor onderweg en welgemutst gingen we op weg. De foto’s vertellen wel hoe het was: fantastisch met uitzichten op zee en land inwaarts.  We waren onderweg naar de kustplaats Deba en omstreeks drie uur kwamen we daar aan. Eerst vanaf een hoogte van 270 meter naar beneden afgedaald, in Deba een pilsje (zonder alcohol) gedronken en daar besloten we om toch maar een stukje verder te lopen. Want onderweg waren we twee Nederlanders tegengekomen,  een wiskundeleraar op de pabo met zijn zoon en die hadden een beter adres gevonden. Ze reserveerden gelijktijdig ook maar voor ons en daar zijn we nu aangekomen. Voor € 30 PP slapen, eten en ontbijten. Ook niks mis mee. Dit is wel een overnachting‘splaats  waar 32 personen slapen en dat heeft als voordeel dat je bij het eten vanavond heel gezellig kunt praten met verschillende mensen  die je ook onderweg tegen gekomen bent. Dat is dan weer het voordeel van een hostel, daar leg je leuke contacten. Op dit moment zitten we nog te genieten van een zonnetje dat boven de heuvels staat, recht ligt de zee, links het bos en beneden in het dal klinkt het gebijer van koebellen.  Een sigaartje erbij maakt het helemaal compleet. Wat wil een mens nog meer. Wij klagen niet. Morgen sturen we aan op een klooster waar we proberen te overnachten. Reserveren in Spanje is bijna niet mogelijk en we zien wel waar we uitkomen.

1. Truus:
    6 mei 2019
    dat is genieten in de zon, hier brrr koud.