Dag 11 van Anglure naar Savieres

11 mei 2016 - Savières, Frankrijk

Toen we vanmorgen uit dat gammele hotel vertrokken, het ontbijt stelde ook niet veel voor, hebben we de beslissing genomen om het eerste stuk maar niet meer door het gras te gaan lopen maar over de verharde weg. Hij en dat is ons goed bevallen. Het landschap wordt steeds vlakker en een stuk verderop kwamen we aan bij het kanaal dat twee grote plaatsen verbindt en eigenlijk de Seine moet vervangen. De rest van de weg, 15 km lang, hebben we dat kanaal gevolgd. In het begin is dat heel erg mooi maar op het einde werd het heel erg saai. De weg langs het kanaal was wel verhard en we hebben geen regen gehad dus we hebben  geen natte sokken gehad. Desondanks heb ik er weer een blaar bij. Ik verzamel ze nu bij de bosjes. Maar gelukkig is Hay een goeie blarenman en hij verzorgt mij prima want morgen moeten we weer lopen. We zitten nu bij een heel erg vriendelijke vrouw die een leuke gite voor ons heeft  ingericht en daar heeft hij ze zojuist de kachel aangemaakt. Een kachel met houtblokken. Dat wordt dus gezellig. Ik zit nu in de keuken te dicteren omdat mevrouw in de kamer naar de televisie is gaan kijken. Maar die komt nu zojuist binnen en die gaat het eten klaarmaken.  Over een uurtje blikken. Dat was het weer voor vandaag.  We hopen morgen op tijd in Troyes aan te komen zodat we van die stad nog wat te zien krijgen. Dat zal wel lukken want dat zijn maar 16 km wandelen. Tot morgen.

1. Carla:
    11 mei 2016
    we houden een beetje het weer in de gaten daar en het ziet er niet zo goed uit. Hier was het vandaag weer 26 graden en drukkend warm.
    Wij vertrekken zondag richting la douce France, ons doel was eigenlijk ergens in de Bourgogne, maar we hebben de plannen omgegooid vanwege de weersverwachting en gaan naar het onderste stukje van de Provence, op de kaart links van Orange bij Anduze, daar moet je ook mooi kunnen wandelen en fietsen volgens de site van de camping en na 2 weken gaan we naar Vias aan de middellandse zee, lekker relaxen.
    Veel wandelplezier nog heren!
  2. Letty Sonnemans:
    11 mei 2016
    Zo te lezen zijn jullie weer boven water na al dat zuipen en feesten, haha. Hopelijk niet een al te grote kater. Veel plezier met het vervolg van de trip.
  3. Caroline:
    Hallo Hay en Loek.
    Leuk om jullie wandeltocht zo op een afstand te kunnen volgen.
    Succes met de volgende etappes.
  4. Marga en Thei:
    12 mei 2016
    Wij wensen Loek morgen een geweldige verjaardag!!
  5. Marijke en Rein:
    12 mei 2016
    Loek, PROFICIAT! Voor allebei: Geniet nog van de tocht der tochten!
    Groetjes,