Dag 12 naar Troyes

12 mei 2016 - Troyes, Frankrijk

Wat ik gisteren  nog vergeten was te vertellen is het volgende: toen we in het dorpje aankwamen wisten we dat we op nummer 1108 moesten zijn. Toen we op de straat aan kwamen waar dit huis in lag zagen we tot onze schrik dat dat begon met nummer 30. Oei, dat was nog een stuk lopen.  Maar wat bleek nu: ze nummeren daar vanaf de Mairie, het gemeentehuis,  in meters tot het volgende huis. Met andere woorden 1108 lag 1108 meter vanaf de Mairie. Nou ja dat was dan nog 1,1 km tippelen. En we hadden al pijn aan de voeten. Dat moest er nog  maar bij. Vanmorgen zijn we weer 10 km langs het kanaal gewandeld en daar was eindelijk het einde van het kanaal. De weg vervolgens was langs een paar kleine dorpjes en toen bereikten we de voorstad van Troyes. Troyes is een mooie oude stad en vanmiddag zijn we het winkelcentrum in getrokken. Daar heb ik nieuwe sandalen gekocht want het lopen op de oude schoenen was niet zo gemakkelijk meer. Misschien dat het nu beter gaat want mijn voeten doen nog steeds erg zeer. Eerst een lekker pilsje gevat, lekker gegeten en nu is het negen uur  en we gaan weer onder zeil. Ik hoop dat de voetjes morgen het beter doen want vandaag was het best wel afzien. Verder geen spannende zaken te beleven, niemand ontmoet dan een rare Fransman die onderweg was naar Assisi, maar die hebben we maar laten lopen. Morgen meer.

1. Yolanda Salentijn:
    12 mei 2016
    Loek en Hay,
    Hoop niet dat het plaatsje Troyes iets te maken heeft met het paard van Troje.
    Hoop dat de voetjes snel genezen want je hebt je prive verpleegkundige thuis gelaten.
    Dat de zon maar weer snel gaat schijnen want natte voeten krijgen is funest.
    Wandel ze nog.
    Gr. Yolanda
  2. Anita:
    12 mei 2016
    Heej Loek en Hay.
    Succes met de poeterkes, maar Hay is unne gooie twiede reserve verpleger.
    Advies van Hans en Ruth veur volgend jaor. steunzaolen.
    Good verjeurdaagsontbijt gewins morge. grz anita.
  3. Letty Sonnemans:
    13 mei 2016
    Loek, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een extra speciale dag van. Proost!!
    Groetjes, Letty & Ton
  4. Christel:
    Hoi Loek,
    Proficiat met je verjaardag! Drink er vanavond maar eentje extra:)
    Groetjes,
    Christel
  5. Mark Lichteveld:
    13 mei 2016
    Ha Loek en Hay, Klinkt nog steeds als een mooi avontuur, erg leuk om elke dag weer te zien waar je dan weer uitkomt!
    Loek, proficiat met je verjaardag, vier het maar goed op zijn Frans, hoe dat ook is....

Wandel ze! (of moet ik zeggen: proost!)
  6. Ruth:
    13 mei 2016
    Het is geweldig om jullie verhalen iedere dag te lezen en via jullie foto's een beetje de sfeer te proeven wat jullie allemaal meemaken. We krijgen zelf al weer een beetje de kriebels om te gaan lopen. Jammer dat de voetjes een beetje tegenwerken. Hopelijk wordt dat snel beter. Loek van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van. Nog heel veel wandelplezier.
    Groetjes, Hans en Ruth
  7. Jacquelin en Sjaak:
    13 mei 2016
    Aaaaaa Loekiej nog proficiat met diene verjuerdaag trakteer dich en diene koempel maar ens op ein lekker wienke en un vet cammonbearke en asse toch al ongezond bezig bis pak dan auk nog maar ein siegaerke
  8. Elma en Lei:
    13 mei 2016
    Leuk, die reisverhalen. Wat minder die pijn aan de voeten. Hopelijk gaat het op Loeks verjaardag wat beter. Loek van harte gefeliciteerd. En goede reis voor de komende dagen.
    groeten van Elma en Lei
  9. Thea Rongen:
    13 mei 2016
    Allereerst van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Wij vinden het erg knap wat jullie presteren. Hopelijk gaat het nu beter met je voeten.
    Sterkte en nog veel loopplezier!

Groeten, Thea en jac
  10. Michaela:
    Loek en Hay,
    Wat leuk dat jullie een blog hebben. Ik wens jullie nog veel (wandel) plezier.

Loek, gefeliciteerd met je verjaardag en succes met de voeten!

Groetjes
    Michaela